söndag 23 januari 2011

Lite ny inspiration!

Vid samma Röda Korset-tillfälle som föregående inlägg. Inhandlades även ett häfte från 70-talet med diverse stick- och virkmönster. Hittade bland annat en solhatt för barn som jag är sugen på att virka och en hjälmmössa för bebis att sticka. Har dock inte färdigställt varken mormorsrute-lampan, mattan virkad av mattrasor till Wilhelms rum eller Wilhelms ullstrumpor och har därför gett mig själv förbud på att inleda något nytt innan åtminstone ett av de tre projekten är klara.

Men kul är det i alla fall att införskaffa lite nya mönster att inspireras av.

Här kan ni läsa mer om mina syböcker.

3 kommentarer:

  1. Köper alla tidningar och böcker jag hittar med inspiration.. trots att jag inte kan virka eller stica.

    Gillar att bara titta i dem också.

    /Mia

    SvaraRadera
  2. Den boken har jag också - jätteskojig! :D

    SvaraRadera
  3. Mia: Du har alldeles rätt, men när man väl tittar i dom blir man så glad och får tusen idéer.

    Jenny: Ja, hittills tycker jag att den är värd de där stackars kronorna jag betalade. Har ju dock inte provat något av mönstren än.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails