onsdag 26 januari 2011

Mitt nyaste loppisfynd!

Detta supersnygga, retro mönstrade, glad-färgade täcke inhandlades på loppis i måndags (var också på föräldrautbildning på MVC).

Jag har sedan tidigare ett begagnat täcke som jag använder som "strandtäcke" på sommaren. Men detta som var inslaget i originalförpackningen och alltså oanvänt skall få föra en något skojigare tillvaro. Luktade lite instängt dock (har förmodligen legat i den där plastförpackningen i 20 år eller så. Efter en tvätt och lite vädring kommer förhoppningsvis det här täcket att bli till ett litet projekt.

Här hos Viki läste jag om hur hon gjort superfina bebisgrejor av ett gammalt täcke. Det inspirerade mig till att försöka göra ett set till vår syskonvagn (som vi än endast äger i tanken eftersom alla på Blocket antingen är fel modell, fel pris eller redan såld).

En sommar/vår sovpåse till bebisen att ha i liggdelen och en fin dyna att ha på Wilhelms sitt-sida.

Vad tror ni?! Somrigt och fräscht tror jag. Lämnar rapport efter hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails