onsdag 12 januari 2011

Mera garninköp.





Garnbilder lånade hos stickaochvirka.se

Mina mormorsrutor framskrider väldigt bra, men jag har upptäckt att det härliga bambugarnet som införskaffades från stickaochvirka.se börjar vara på upphällningen och alltså inte kommer att räcka till det jag tänkt pyssla ihop.

Lampskärmen på bilden ovan skall "slaktas" eftersom pappret i skärmen både har fläckar och hål. Inte snyggt! Däremot tror jag att det kommer att bli super med mormorsrutorna som jag dessutom tänkt använda till en klocka (!) också. Det är Wilhelms nyrenoverade rum som skall "få" dessa detaljer. Mer om klockan senare...

Sagt och gjort så har jag införskaffat mera bambugarn hos ovan nämnda webbutik och väntar nu på paketet i brevlådan. Under tiden som jag väntar har jag tagit mig för att sticka ett par ullstrumpor till Wilhelm. Eftersom jag aldrig stickat sockar tidigare får vi se hur det blir, men jag har än så länge både självförtroendet och humöret för det!! =)

2 kommentarer:

  1. Vilken himla tur att du hittar en massa pyssel att dona på med :)

    Jag har också en massa mormorsrutor på gång (dom är kul att virka!). Jag tror att jag har 8 rutor kvar, sedan ska jag försöka virka ihop dom. Men just nu är jag bortdomnad i fingrarna, eller snarare ordentligt nedsatt känsel, så pyssel funkar inge' vidare. Men det går snart över och då får vi se om jag får tid över att färdigställa projektet :)

    Må så gott och hoppas att garnet kommer snart!

    SvaraRadera
  2. Jenny, jag träffade din make idag på stan och förstod att saker och ting är på G. Såå spännande! Vi tänker på er jättemycket. Kram kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails