söndag 24 oktober 2010

Fynd från förra helgen.

Förra helgen var jag inne i Sollefteå och handlade second hand på bl.a. Röda Korset men även på den stora loppisen i källaren under djurbutiken Näbbar och Klor. Jag har ju inte visat vad jag fyndat så här kommer några av de saker som följde med mig hem.

Wilhelm har ju en ny fin mössa i tovad eko-ull från Näva men det är bra att ha fler mössor utifall att man tappar någon, de är blöta, man har glömt dom etc etc. Mössan nedan kommer att vara kanon under kalla -20 vinterdagar eftersom det är härligt lurv inuti samt att man kan stänga igen den ordentligt under hakan. En nackdel dock, passar inte så bra under den obligatoriska hjälmen som behövs på förskolan när man ska leka utomhus i ishalkan.


Stövlarna inhandlade på storloppisen under Näbbar och Klor liknar de MC-boots som jag redan är ägare till men fördelen med dessa nya skodon är att de är rejält vinterfodrade med en massa lurv inuti.

Hundhalsbandet som sitter gjutet på Greta nu för tiden är ju självklart märkt med "Vintage". Kunde inte låta bli, 10 kronor på Röda Korset. En second hand tok som jag; självklart skall hunden ingå i kitet.

Så till lilla Nyårs-blåsan: Lagom med plats för en växande mage och lagom mycket glitter och glam. Svarta strumpbyxor och jag är good to go! Här har ni förra nyårs-outfiten, givetvis second hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails