tisdag 2 mars 2010

Dygnets 24-timmar räcker inte till...

Just nu är det mycket att göra här hemma + att jag är rätt så förkyld vilket inte ingår i min plan för den här månaden. Det är sååååå mycket att göra så jag har faktiskt inte tid att vara sjuk.

Mestadels så är det saker som jag i och för sig frivilligt tagit på mig men tillsammans blir det väldigt mycket.

Kvällstid har jag något nästan varje kväll. Det är kul och superstimulerande samtidigt som jag känner att jag vill ha mera tid för Wilhelm, min hund, mitt hem och självklart för min fantastiska sambo. Det enda jag kan dra ned på i nuläget är sovning och den är helig för mig. Om jag inte sover tillräckligt (i mitt fall 8 timmar/natt minst) så kommer ingenting av allt det andra som finns på min agenda att bli nå bra.

Ikväll ska jag befinna mig tre timmar på en föreläsning i stan tillsammans med mina blivande arbetskamrater. Föreläsningen kommer att handla om AD/HD och allt som ryms kring det. Ska bli jätte intressant!

Imorgon fyller Wilhelms farmor år så då ska vi fira. Jag kommer att vara i stan hela dagen för att slutföra den utbildning som vi gått under hösten samt nu en gång under vårterminen. Vi ska redovisa vårt arbete med en Power Point. Vad gäller Power Points, så tycker jag att det är kul att skapa dem, så jag är riktigt nöjd med hur vi gjort vår. Nu hoppas vi att allt förlöper väl imorgon, datorer är ju som bekant inte alltid att lita på. Tur att vi även skrivit ut Power Pointen så vi (vid teknikstrul) kan visa den manuellt på papper.

Hur brukar ni göra när ni har mycket att göra? Har ni något strategi att dela med er av?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails