söndag 28 mars 2010

Extremt rolig historia...



Ja här har ni mig i mina nya (second hand fyndade) Ray-Hans. Japp ni läste rätt. Dessa glasögon är inte av märket Ray-Ban utan av märket Ray-Han.

För att börja från början så skulle jag handla mat i Näsåker i fredags. Slinker in på Biståndsbutiken (som jag för övrigt inte besökt på evigheter pga att jag arbetar heltid och åt det helt andra hållet).

Eftersom en av mina önskningar inför sommaren är ett par Retro Ray-Bans av modellen Wayfarer blir jag STORMLYCKLIG när jag står i kassan på Biståndsbutiken och upptäcker ett par sådana. I want I want I want. Får dem i mina händer och är extremt glad. Betalar 10 kronor för dem och är ännu mer extremt glad. En liten fotnot är att jag inte tittar en enda gång på glasögonen förutom i den sekunden när jag ser att det är ett par Wayfarers som ligger där under glasrutan(dimmig och mjölkvit är den).

Kommer hem och skryter för Jonas om mitt super-klipp. Jonas tittar på mig och säger skeptiskt: Har du kollat så de är ett par Ray-Bans. Fattar du hur otroligt mycket kopior som görs av den modellen?!
Jag: Öhhhhh. Vaddå?! Jag kollar på glasögonen och läser det lilla märket "Ray-Hans". Sedan kollapsar jag i skrattkonvulsioner som knappt har slutat än. Jag skrattade så jag evigt höll på att avlida. Det var det roligaste på länge.

Fast egentligen väldigt synd också. Det hade varit så roligt med ett par Wayfarers för 10 spänn. För bra för att vara sant, inser jag nu så här i efterhand!


Här kan ni läsa mer om när Jonas tar ner mig på jorden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails