söndag 6 februari 2011

Lite second hand när andan faller på.

Jag handlar ju väldigt sällan fabriksnya kläder till mig själv och barnen däremot handlar jag gärna nya kläder till oss second hand. På det viset får vi lite "nytt" samtidigt som vi sparar på miljön och på ekonomin. I måndags besökte jag, tillsammans med en väninna, en av Röda Korsets kupor och det var ett lyckat besök. Igår besökte jag dessutom en stor loppis som finns inne i Sollefteå. Diverse kläder till Signe allt från 5 kr styck upp till 25 kr, ett gökur 50 kr och en kaffepanna till Wilhelm för en tia. Gökuret skall spraymålas för att sedan pryda någon vägg här hemma. Två par jeans till mig själv för 17 kr respektive 35 kr. Samt ett par högklackade pumps att användas vid Signes dop i sommar, 50 kr. Hittade också några fina örngott och någon tygbit. Så kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails