lördag 13 november 2010

Senaste dagarnas aktiviteter.

Hittills har mitt sängliggande bestått av rätt enkla aktiviteter. Jag har läst, både tidningar och böcker, löst korsord och sudoku, pratat i telefon, sett på tv och legat och gjort upp planer för resten av min konvalescens.

Det går ju att se på denna situation på olika sätt.
Jag skulle kunna tycka synd om mig själv som måste ligga här. Men det förändrar ju inte läget och det är inte särskilt konstruktivt. Efter en del funderande har jag därför valt den helt andra vägen; "Se möjligheterna och var tacksam". Vad har jag då att vara tacksam över?

T.ex. så kunde ju situationen ha varit betydligt värre. Jag kunde ju ha varit sjuk, Lillis kunde ha varit sjuk alt. Wilhelm eller Jonas. Trots allt så har ju denna saga ett fantastiskt slut som vi går och ser framemot. Lillis, vår dotter/son/lillasyster/lillebror skall ju faktiskt komma till oss och nu gäller det bara att se till att Lillis trivs bra i "den levande kuvösen" = JAG, ett tag till.

Det är ju nu som jag skall göra något kreativt och konstruktivt. Typ skriva en bok, starta ett företag eller gå en distanskurs i någonting.

Återigen, kom med förslag. Vad ska jag hitta på nu när jag ligger här med ingenting annat viktigt att göra än att agera kuvös och ligga plant??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails