måndag 11 oktober 2010

Liten laga och sy-om kväll.

Ikväll har jag lagat jeans samt sytt om ett par jeans som Wilhelm ärvt. Lite för fladdriga i bensluten vilket löste sig fint med hjälp av isydda resårband i fållen. Dessutom ville locken på bakfickorna inte ligga ned så därför sydde jag helt sonika fast dem (hur ofta använder man bakfickorna på byxor tillhörande en blivande tvååring?). Sydde också fast ett märke som jag sprättat lös från några av mina gamla jeans bara för att piffa till det lite. Är sugen på att hitta på nått mera kul med dom men här än inte kommit fram till vad. Någon som har en idé?

4 kommentarer:

  1. Klipp ut lite fina tygbitar från roliga barntyger och sy fast som applikationer. Kan bli hur skojigt som helst. :)

    SvaraRadera
  2. Ja, har tänkt den tanken. Det är ju bara så att barntygerna hemma hos oss är ganska begränsade. Snarare kan man säga att de lyser med sin frånvaro.. Du har kanske någon stackars lapp jag kan få köpa av dig?! =)
    Är annars lite sugen på att "trasha" till dom lite med lite sandpapper på knäna och rumpan. Kan kanske bli bra också..

    SvaraRadera
  3. Kanske en broderad blomma på ett ben? :) Jag har nyss hittat till din blogg, via länk från ekonördarna på lyckobacken och tänkte bara säga hej. Bor inte så långt ifrån, i Näsåker! Hälsningar Ingela

    SvaraRadera
  4. Hej Ingela och välkommen!
    Alltid kul med nya vänner i bloggvärlden, speciellt om de bor så nära som i Näsåker. Har kikat in på din blogg och lämnat ett avtryck där.
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails