torsdag 1 juli 2010

Ovädersloppis del 2.

Hemkommen efter det mest intressanta loppisbesöket hittills i sommar upptäckte vi att vi var utan ström. Med mys till tända ljus kunde jag då bjuda våra nya vänner, A och J med tillhörande härliga barn, på fika (utan kaffe dock).

Loppisbesöket (som förövrigt skedde på hembygdsgården i Resele) resulterade i tre söta glasburkar som jag ska förvara min hudkräm i. (När jag kommit mig för att beställa hem ingredienserna.) En blommig, retro kylväska som jag funderat på sedan tidigare kom jag hem utan. Inte för att den inte var kvar eller för att jag ångrat mig utan för att jag helt enkelt glömt bort den i all förvirring som uppstod när åskan dånade, blixtarna sköt vilt, strömmen försvann omvartannat i loppishusen osv. Jag är glad att jag kom hem med de tre viktiga S:en; sambo, son och supergullig-hund.

Ett annat konstaterande man också kan göra är att vädrets makter är stora och vi har en enorm tur som inte har värre stormar än så här. Att några vägar skär av och elektriciteten försvinner är egentligen "a piece of cake" om man jämför med hur de har det i en del länder borta i Asien t.ex. med jämna mellanrum.

Mycket av det här är klimatrelaterat. Forskarna är ju ense om att vi kommer att få se mer av dåligt väder framöver mycket beroende på klimatuppvärmningen och dess olika effekter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails