onsdag 30 juni 2010

Auktion i Resele nu på lördag 3/7.

Sommar innebär auktionstider och jag tycker att det är ganska så kul. Förutom att man kan göra rejäla klipp på auktion så är det ju en form av folkfest också. Fikakorgar, campingstolar, idel leenden och trevliga människor som inte bara kommit för att handla utan lika väl för att vara sociala och umgås.

Jag är ju som ni vet ett stort fan av att handla bättre begagnat och där passar auktioner in perfekt. Auktioner är inte bara ett sätt att spara några kronor utan även ett väldigt bra sätt att värna om miljön. Köpa begagnat istället för nytt.

Här i Resele har idrottsföreningen Resele IF årligen en auktion som brukar gå av stapeln i början på juli. I år är det lördag den 3/7 och jag har faktiskt fått ta en tjuvkik på alla blivande fynd. Jag kan lova att det finns ett och annat som gärna får följa med mig hem. Jättemycket grejor och väldigt mycket fint!

Ett helgtips kan därför vara att besöka auktionen nu på lördag, om ni har vägarna förbi Riffen eller Myre IP som det också kallas.

Är lite osäker på när den börjar men det brukar vara visning en timme före. Förmodligen börjar auktionen vid 10 eller eventuellt 11 med visning alltså en timme före auktionens start.

Vi ses!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails