torsdag 6 maj 2010

Nya miljövänliga skor!!


Ooooo vad jag är lycklig över dessa skor som jag köpt på Tradera. Längtar efter att få dem i postlådan. Håller tummarna hårt för att de ska passa.

Skorna är av ett märke som heter Simple Shoes. Till största delen tillverkas de av återvunnet material. Yttersulan t.ex. består av material från återvunna bildäck.

Det här med skor är lite trassligt nu för tiden. Jag drar mig för att köpa nya, "vanliga" skor i och med miljöpåverkan och att det material som används i tillverkningen av "vanliga" skor i princip aldrig är återanvänt och oftast icke-förnyelsebart. Samtidigt kan skor som man köper second-hand ofta vara ganska slut och därmed inte ett särskilt bra alternativ för mina fötter.

Jag skulle önska att det fanns t.ex. bra joggingskor och vandrarkängor i återanvänt material till största delen. Skor som man kan köpa i alla vanliga sportaffärer och skoaffärer (det finns sådana skor men de måste beställas över nätet och de kostar en förmögenhet.)

Har ni något bra tips om skor eller hur ni tänker kring det?

Hos Adis Gladis kan ni hitta andra, liknande, fina sneakers från Simple Shoes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails