fredag 7 maj 2010

Diverse trädgårdsinköp

Idag efter att vi (Jag och Greta) varit på trimning tog vi och gjorde ett litet besök på Bodéns Garden Center inne i Sollefteå. För er som tycker att det låter internationellt och spännande så kan jag tillägga att det är en helt vanlig handelsträdgård fast den ligger inne i stan.

Där inköptes följande:
-Kompostgaller. Min varmkompost är full och jag vill låta en del av innehållet (det som nästan är färdigkomposterat) efterkompostera i en annan behållare.
-Stöd åt mina pioner (i förebyggande syfte, pionerna är ju inte på G än).
-Rabarberplanta. (Läs mera här om varför.)
-Penséer. Numera planterade i en gammal zinkhink, placerad utanför vår entré.
-Kryddväxter. (Lavendel, Timjan, Citrontimjan och Rosmarin). Kommer att planteras i en zinkbalja som skall få agera örtagård i mini-format i sommar.

Dessutom inhandlades diverse ekologiska grönsaksfröer!! Jag blev jätteglad när jag upptäckte att vissa fröpåsar var märkta med "Organic". Det blev brytbönor, morötter, rödbetor, dill, sandsenap (ungefär som ruccola) och lite annat smått och gott.

Nu ser jag fram emot en härlig odlingssommar!

2 kommentarer:

  1. Ååå vad spännande! Jag vill också shopa trädgårds grejer :-) Lycko dig!

    SvaraRadera
  2. Mmmm, visst är det! Synd bara att handelsträdgården inte har så mycket KRAV-märkt eller ekologiskt i form av plantor osv. Men vem vet?! Man kanske kan ge önskemål...

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails