tisdag 21 juni 2011

Vardagliga händelser i Resele!

Idag är det lite svalt och blåsigt ute och jag har en sån där dag som man inte har så ofta. Sonen huserar hos farmor idag och dottern är ute på vift med sin far. Jag älskar mina barn och min sambo OFANTLIGT mycket men ibland är det rätt skönt att få fixa för sig själv.

Vi har en födelsedag imorgon så därför har jag bakat tårtbotten nu på förmiddagen. Helt på siktat dinkelmjöl vilket gör mig nyfiken på om den blir lika bra som vanligt?! Förmodligen bättre..

Lunchen bestod av rester från gårdagen. Vegetarisk linssoppa som definitivt är en favorit vad gäller soppor. Otroligt mättande och alltid godast dagen efter tillagning, "smakerna har gift sig så bra då". Dessutom så är den ju som sagt vegetarisk och därmed rätt så miljövänlig (om man lagar den på ekologiska ingredienser, vilket jag gjort). Lite annorlunda recept jämfört med det som finns här på bloggen, morötter, gullök och en röd paprika istället för rotselleri och purjolök. Dessutom 1,5 tsk spiskummin och 1 tsk torkad basilika för den rätta arabiska touchen.

För övrigt fixar jag med lite smått och gott idag, syr på presenter till en massa fina folk vi känner så det kommer bilder!

Hur ser er tisdag ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails