söndag 5 juni 2011

Signe Linnéa Amanda.

Jag har ju helt glömt bort att berätta att imorgon döper vi Signe. Helt odramatiskt här hemma, förhoppningsvis ute i trädgården under en av våra lönnar. Om det blir lika stormigt som idag får vi nog hålla till inomhus i salen men det blir säkert minst lika bra. Våra föräldrar och syskon med respektive kommer att närvara samt världens bästa präst, Martin, från Näsåker. Vi är ju en smula musikaliska i den här familjen så jag kommer att sjunga en sång, två av Signes farbröder kommer också att spela gitarr och sjunga. Dopklänningen är en omlottklänning a la 70-tål som jag köpte på Röda Korset i vintras. Jag har sytt på den blommiga bården som från början varit en bit av en gardin. Resultatet är jättefint och hon kommer garanterat vara den goaste och mest sagolika lilla doptös som världen skådat. Jag beklagar att bilderna som vanligt inte är av så godkvalitet, jag skyller det på mobilbloggandet. Förhoppningsvis ska jag imorgon lägga upp lite bilder på de bordsdekorationer jag tillverkat ikväll också. Kram på er så länge!

2 kommentarer:

  1. verkligen ljuvlig dop-outfit!
    lycka till idag lilla signe ♥

    SvaraRadera
  2. Tack för lyckönskningarna. Det gick så bra!! Signe var världens duktigaste dop-flicka och Wilhelm var världens duktigaste dop-storebror. =)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails