torsdag 12 maj 2011

Det våras i trädgården.

Våren är en fin tid i vår trädgård. Jag kör light-variant på vår trädgård för att dels slippa känna stress men mest för att hinna njuta med barnen utan att ha allt för många måsten. Förra året snickrade min fina Jonas ihop två odlingslådor till mig och ifjol fanns där dill, gullök, rödbetor och morötter. Det blir nog samma kombination i år. Wilhelm och jag har förberett dem med bland annat nedmyllad kompost. Mina komposter är för övrigt mina två juveler. Så mycket "skräp" som vi kastar ner där och så fantastiskt fint resultat: svart, ångande kompostjord. Jag har en isolerad kompost dit vi lägger matavfallet först. När det till största delen förmultnat flyttar jag över det till min gallerkompost där det får efterkompostera. Ett perfekt system.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails