torsdag 12 maj 2011

Jag blir så elak!

Idag var det storhandling för min och Signes del. I och med att jag vill handla så mycket ekologiskt och rättvisemärkt som bara går så väljer jag Konsum i och med att de har mycket sådana varor. När jag befann mig i hygiensektionen på jakt efter svanenmärkt tvål, helst i refill-variant upptäckte jag dessa nya lypsyl som enligt förpackningen skulle innehålla ekologiskt shea smör. Förpackningen var lite lagom eko-pimpad i grönt och gult. När jag läser på innehållsförteckningen så står paraffinum liquidum som nummer ett och som nummer två, petrolatum. Vilken fantastiskt ekologisk lypsyl. Jädra skitvara! Jag är ju förespråkare för naturlig hud- och hårvård och den där lypsylen skulle jag möjligen använda som skidvalla och definitivt inte ha på munnen. Skämmes ni som tillverkar dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails