måndag 7 mars 2011

Pyssel med mattrasor.

Virkad matta som för närvarande är under arbete. Skall senare in på sonens rum.


Antagligen världens mest snabbvirkade grytunderlägg.


Gammal trä-galge som piffats upp med gula mattrasor som virkats runt om samt virkade blommor som dekoration.


En liten korg för Wilhelms bilar. Virkad "spets"kant runt överkanten.


Korg för husapoteket. Rosa kant med virkade stolpar.


Korg för toalettartiklar med virkad rosett.


Jag har ju tidigare bloggat om min faiblesse för mattrasor och vad man kan göra med dessa. Dels så är det ju många som faktiskt använder vävstol och gör trasmattor men man kan lika gärna göra som jag; virka med dem.

Mina första virkade projekt med mattrasor kom till i november ifjol och sedan har det rullat på. Självklart känns det otroligt gott, för en "miljömupp" som mig, att dessa trasor fått nytt liv och istället för att hamna på soptippen fått ytterligare några år på sin livscykel. Både miljövänligt och ekonomiskt!!

Här ovan finns några inspirationsbilder, för kul är det att virka med trasorna. Det går fort och är riktigt enkelt. Antingen klipper man till egna av gamla lakan, kläder eller gardiner eller så köper man helt enkelt färdigklippta på någon loppis eller Röda Korset.

Varmt lycka till!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails