tisdag 29 mars 2011

Ny-sydda jeans till Wilhelm.

Som alltid har jag gjort dem lite för stora men han växer ju fort. Ett par av mina gamla jeans hade blivit utslitna och håliga men benen var okej. Klippte av dem och sprättade upp en bit
av innersömmarna. Sydde sedan ihop benen för att få till en gren. Sydde fast mudd i midjan (i detta fall en bit av en t-shirt)som jag först sytt in en bit bred resår i. Kapade av benen i lagom längd och sydde sedan fast mudd där också fast utan resår. Jag är nöjd men funderar på om de ska vara "plain" eller om jag ska "pimpa" dem lite med en applikation, ett broderi eller något annat tryck. Vad tycker ni?

4 kommentarer:

  1. Pimpa genom at sy på någon cool benficka kanske? Typ fram på låret eller nått? :)

    SvaraRadera
  2. Bylunddotter: Bra förslag!! Ska fundera på hur det ska se ut. En ficka är ju alltid bra.

    Jenny: Tack! Du är ju själv rätt så "keen" på att sy barn-jeans av gamla vuxen jeans. Gör ett inlägg om dom på din blogg!! De är så himla häftiga. =)

    SvaraRadera
  3. Åh jösses - då måste jag rota fram dem från källaren. Gud vet vart de ligger någonstans! ;-)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails