lördag 8 januari 2011

Bebisförberedning!


Vi har ju kommit en bit in i graviditeten och det är fantastiskt! Vid min förra graviditet med Wilhelm blev ju allt en aning chockartat i och med att han föddes i vecka 34 + 2. Jag hade många förberedelser kvar, dels praktiska saker som att göra i ordning en byrå med bebisens alla kläder, bädda i ordning korgen till bebisen etc etc, men även den rent teoretiska förberedelsen som jag tror att alla blivande föräldrar behöver. Det är mycket att tänka på, fundera kring och rent mentalt ställa in sig på inför att man blir föräldrar för första gången.

Denna gång känner jag mig mer säker vad gäller just den mentala biten, speciellt i och med att jag nu är fullständigt medveten om att saker och ting inte alltid blir som man tänkt sig eller planerat men att det ändå blir jättebra.

Rent praktiskt har vi gjort i ordning en liten byrå till bebisen så där har en hel del bebiskläder hamnat nu. (Jag har sparat i princip alla Wilhelms kläder). Den söta omlottröjan med åsnorna ovan hade jag också när jag var liten. Visst är den underbar!!

Jag har till och med börjat fundera kring en förlossningsväska och vad jag ska ha med mig. Det är bra att ha sånt gjort innan så man slipper packa mellan värkarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails