söndag 19 december 2010

När fjärde ljuset brinner...

Idag befinner vi (Wilhelm, Greta, Lillis och jag) oss hos Wilhelms farmor och farfar. Jag har som vanligt hedrat soffan med min närvaro samtidigt som jag virkat mormors-rutor i turkost, ljusgrönt och brunt. Jag har vissa planer på vad jag ska hitta på med rutorna sedan men det är aningen diffust fortfarande. De skulle kunna bli en mössa, men de kan också hamna på en lampa, eller så gör jag en filt eller något helt annat som jag ännu inte tänkt på.

Annars så har korsord och sudoku varit hett i några dagar hemma hos mig. Man måste ju variera sig.

I veckan har jag träffat doktorn också och allt är fint. Bebisen mår bra och växer som den ska.
Ingenting är på gång men jag ska ändå fortsätta att ligga ned för att förhindra att något skulle kunna komma igång. Mina värden är kanon och nu blir det en doktorspaus till efter nyår vilket känns skönt. Jag har ju nästan befunnit mig där en gång i veckan i drygt en månads tid.

Det känns härligt att vi inleder vecka 30 nu och förhoppningen är att vi får ett par veckor till åtminstone.

Adventskram till er alla!!

6 kommentarer:

  1. Håller tummarna att bebisen är kvar några veckor till. Vila i jul nu :)

    /Mia

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att ni har kommit till v 30, då känns det lite tryggare. HÄRLIGT att allt ser bra ut! Vi tänker mycket på er här hemma!

    Julkram!

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att allt verkar gå bra! Själv är jag i v 32 nu, mycket spännande!

    SvaraRadera
  4. Härligt att det går bra. :D

    Och angående rutorna; jag har sett ett mönster på en som gjort en tröja av mormorsrutor (fast rätt stora rutor då) - eller varför inte en kjol? :D

    *kram på dig*

    SvaraRadera
  5. Mia: Jag hoppas också det! Ska bara vila, äta goda saker och ta det lugnt hela julen.

    Jenny och Elba: Tankarna värmer. Vi tänker på er också! Julkram tillbaka.

    Gerda: Åh vad spännande. Då är det inte så förtvivlat länge kvar!!

    Jenny: I nuläget är tanken att det ska bli något till Wilhelm eller Lillis. Typ mössa (givetvis fodrar jag den i så fall) eller något annat kul, typ inredning eller så. Wilhelm är precis på gång med att få ett eget rum färdigt. Kram kram

    SvaraRadera
  6. Då kanske de kan bli gardiner till hans rum? :-D

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails