onsdag 21 juli 2010

En till re-make från i sommar.


Förra året köpte jag en tantkjol på Second hand i Näsåker. Ett fint blommigt mönstrat tyg fick mig att drömma om en tub-klänning eller liknande. Kjolen har dock legat och tryckt i garderoben tills för någon vecka sedan när idén kom till mig. Sagt och gjort klippte jag bort fickorna på kjolens sidor vilket skapade två ärmhål. Vände bak och fram på kjolen så resåren fick bli urringning. Ett flätat läderband knutet strax ovan midjan och det var klart. Observera att denna tunika alltså inte har krävt ett enda stygn. Jag är kolossalt nöjd!

2 kommentarer:

  1. Du är så kreativ!! Finns nog ingen annan än du som skulle kommit på den geniala idén! Kramar från Johanna och mig. :)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, Jessica! Ibland är de små grå på min sida... =O) Massvis med kramar till dig och Johanna från mig

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails