lördag 29 maj 2010

Myrorna - Bara dyrt eller för dyrt?!

Jag hann med ett besök på Myrorna i en stad längs vägen.

En blandad upplevelse. Fina saker men fruktansvärt dyrt!

Jag är inte van att handla begagnade kläder som är sååå dyra. Ett par jeans kunde kosta från 80:- och ända upp till 250:- beroende på skick och märke.

Pengarna går till en god sak och det är givetvis beundransvärt men trots det så måste det löna sig att handla begagnat. Börjar man nå upp till priser som man får betala på en vanlig REA hos t.ex. H&M eller Lindex så blir det nog tyvärr många väljer bort att handla begagnat.

För mig handlar det om att jag vill återanvända saker för att miljön ska må bättre så därför har priset inte så jätte stor betydelse. Däremot så önskar jag att fler skulle vilja upptäcka second hand handel och det kan endast uppnås genom hyfsat låga priser.

Vad tycker ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails