söndag 7 mars 2010

Verklighetsflykt på hög nivå - Taktil beröring


Bild lånad här.

Idag har jag provat på något nytt som jag garanterat kommer att göra igen.

Visst minns ni att jag berättade om den härliga presenten som vi gav till Wilhelms farmor i veckan?!

Idag blev det dags för mig att få taktil behandling av Carina Finnström. Taktil Stimulering är mjuk massage men utan knådning och hårda tryckningar.
Fantastiskt härligt. Insvept i handdukar låg jag i ett mörkt, mysigt litet rum med vågskvalp i öronen och härliga doftljus omkring mig medan Carina under tystnad arbetade och jag bara låg och hade det underbart.

Vid taktil beröring frisätts lugn-och-ro hormonet och signalsubstansen oxytocin. Dessutom kan medveten beröring bidra till att:
  • Skapa lugn och ro
  • Ge avkoppling och välbefinnande
  • Minskar muskelspänningar
  • Lättare insomning och bättre sömn
  • Dämpar och lindrar depression
  • Höjer smärttröskeln dvs. ger smärtlindring
  • Förbättra immunförsvaret
  • Reducera stress
  • Förbättra mag- och tarmfunktionen
  • Ökad vakenhet och intresse för omvärlden
  • Ökat välbefinnande
  • Sänker högt blodtryck
  • Förbättra kommunikationen Info hämtat här.
Visst låter det bra? Ta kontakt med Carina via mail: cf.taktilberoring(at)hotmail.com

Byt ut (at) mot @.

Hon utför dels behandlingar här i Resele men hon har även möjlighet att ta med sig massagebordet, handdukar, musik etc hem till dig!

Carina utför även taktila behandlingar i Stockholmsområdet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails