onsdag 10 februari 2010

Korvgrillning hos familjen Nilsson/Kårén

Idag slutade jag tidigt (eftersom jag började tidigt, se detta inlägg) och eftersom vädret var så strålande vackert beslutade vi oss för att ha ett mellis utomhus hemma, jag, Jonas, Wilhelm och Greta.

Vi gjorde upp en liten eld och grillade korv. Till det hade vi kaffe till oss vuxna (eko och fair trade, of course) samt nyponsoppa till lilleman (lite fest får man ha så här på onsdagen).

Nyponsoppan kokade jag på Nyponskalsmjöl, potatismjöl och lite eko-socker. Jättegott och bra mycket nyttigare än tillsatspulvret som säljs ute i vanliga matbutiker. Nyponskalsmjöl kan man bland annat handla på hälsokosten men även på Goodstore som dels finns som fysisk butik i Stockholm vid Nytorget men även som webbutik.

En underbar stund ute på gården sittandes på ett liggunderlag i en snödriva.

Nu ikväll ska jag laga lite mat åt Wilhelm att frysa in. Det är alltid bra att ha färdiglagad barnvänlig mat i gömmorna för de tillfällen när maten vi lagar inte passar honom så bra, t.ex. soppor.

Hur har er dag varit? Har ni kunnat njuta av fint väder?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails