fredag 29 juli 2011

Urkult - En festival, oändligt mycket kärlek!

Befinner mig utanför Örnsköldsvik i mina föräldrars sommarstuga, sitter ute på altanen och ser ut över sjön. Ljuvligt kvällsljus!

En vecka kvar tills fantastiska världsmusik festivalen Urkult går av stapeln hemmavid. Min bloggrubrik är festivalens devis för i år.

Jag längtar! Efter härlig musik, roliga workshops, fantasifulla barnteatrar och god ekologisk festivalmat. Läs gärna mer här om Urkult. Festivalen är en av de festivaler i Sverige som insett vikten av miljöarbete. Maten är ekologisk och de använder sig av biologiskt nedbrytbara engångsartiklar som de sedan komposterar. Förra årets komposterade engångsartiklar renderade en massa härlig kompostmylla som de i år använder för att plantera blommor och liknande i på festivalområdet.

Av de olika workshops som erbjuds under dagtid tycker jag att några sticker ut lite extra ur miljösynpunkt. Bland annat "Re-designa andras kläder till egna" men även "Jobba med ståltråd och plåtskrot" där man får skapa konst av gamla plåtburkar.

Dessutom är barnen en central del av Urkults koncept. Alla, oavsett ålder, ska kunna njuta av och uppleva festivalen utifrån sina förutsättningar.

Urkult är en unik festival som har något för alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails