tisdag 12 juli 2011

En dröm som går i uppfyllelse!

Hela förra veckan ägnade jag, mina föräldrar och mina två bröder åt att ställa i ordning en loppis på logen vid min pappas hemställe i Solberg (nordvästra Ångermanland). I helgen hade vi en liten provhelg med öppet lördag och söndag men nu till helgen när det är stor knalle-marknad i Åsele kommer vi att köra på för fullt med öppet Torsdag tom Måndag.

Jag som älskar second hand har ju helt klart fått en dröm att gå i uppfyllelse. Tanken på att tjäna pengar har verkligen en sekundär betydelse för mig. Jag blir bara så otroligt lycklig i hjärtat när jag ser hur en del av mina gamla och numera bortställda saker blir uppskattade fynd för någon annan. Miljövänligt är ordet!

På bilderna nedan har ni några interiör bilder från loppisen.


Till vänster kan ni se vår fina disk som är byggd av gammal köksinredning i kombination med ett bord och två gamla dörrar som front. Vi är toknöjda. Om inte folk hittar något att köpa på loppisen så ska de i alla fall kunna känna att de varit in i en mysig och genomtänkt sådan.

Det finns allt mellan himmel och jord att fynda. En hel del kläder, främst dam och barn, men även skor, tavlor, lampor, pryttlar i mängd osv osv.



Ni är allesammans varmt välkomna dit och om så inte för att handla så för kanske en pratstund och en kopp med kaffe. För en loppis utan kaffe och bulle har vi inte!! =)

2 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails