torsdag 5 maj 2011

Nytt användningsområde på kjolar!



Jag har fått dille på att använda kjolar som klänningar/tunikor. På den övre bilden ser ni en av mina favorittunikor som är gjord av en gammal tantkjol fyndad second hand som jag helt enkelt klippt loss fickorna på och därigenom skapat ärmhål.

Klänningen (kjolen) på bilden nedanför har jag inte gjort något alls med, utom att dragit upp den så den blivit till en tubklänning.

Jag gillar saker som går att göra om till något annat alternativt något bättre. Har ni några exempel på såna saker som ni gjort något nytt av, eller skaffat ett nytt användningsområde för?!

2 kommentarer:

  1. t ex påslakan som blivit gardiner.
    kram på dig du påhittiga :)
    ha en fin fredag och nu kommer värmen - hoppas och tror jag, alltså.

    SvaraRadera
  2. Ja lakan kan bli både det ena och det andra. Precis som gardiner för mig också kan bli lite av varje. Det gäller bara att tyget är fint så finns inga begränsningar! Kram till dig också

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails