torsdag 17 mars 2011

En vårfräsch blogg.

Å vad jag tycker synd om min blogg. Den är direkt misshandlad måste jag erkänna. Med en bebis och en 2 1/2 åring verkar tiden tyvärr inte riktigt räcka till allt som jag tycker är kul. Vara med mina älskade, pyssla, läsa, blogga, umgås med vänner, promenera osv osv. Dessutom har jag hört att man måste äta också..när man nu ska ha tid med det. Skämt och sido så är det trots allt så att det underbara livet som småbarnsförälder går ut på att prioritera och omprioritera. Därav bloggar jag för det mesta via mobilen.

Bloggen startade jag hösten -09 när jag var föräldraledig med Wilhelm. Jag ville att bloggen skulle vara både mitt andningshål (där jag kunde dryfta saker som upprörde mig i både samhället och media) men även en form av inspiration både till nära och kära, vänner, bekanta och även alla andra människor som lyckades hitta till bloggen. Till största delen handlade bloggen då om hur jag valt att leva miljövänligt. Tips, inspiration och idéer varvades med recept, bilder, second hand etc.

För tillfället handlar bloggen mycket om mitt pysslande och detta i och med att jag finner så otroligt mycket glädje i det. Nästa år kanske fokuset ligger på något annat, vem vet?!

Det enda som är säkert med min blogg är att jag skriver om allt möjligt i mitt liv samt att jag på mina bilder aldrig har med andra människors ansikten. Det handlar om att jag inte vill utelämna andra än mig själv i cyberrymden. Vem vet var alla bilder tar vägen?!

Som ni kan se har jag bestämt att bloggen behöver en ny header (det har jag tänkt på i ungefär ett halvt år). Den nya blog-headern är jag egentligen inte 100 % nöjd med i och med att bilderna är en aning suddiga vilket till stor del beror på att jag inte är innehavare av något bildredigeringsprogram (måste helt klart införskaffa). Men dock är det en uppfräschning från vad som var tidigare.

Jag blir jätteglad när ni lämnar kommentarer och respons så skriv gärna, om det så bara är ett Hej!. På det sättet upptäcker jag också nya härliga bloggar att kika på.

Kramar till er allihopa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails