tisdag 17 augusti 2010

Eftermiddagsfika på Myregården.



Idag är min andra arbetsdag efter semestern och jag tycker att det går fantastiskt bra hittills. Jag har cyklat till och från jobbet båda dagarna och det har gjort mig full av energi när jag kommit dit på morgonen. Frisk luft och lite motion innan dagens arbetspass tror jag skulle passa alla!

Idag blev jag dessutom överraskad av kära sambon och sonen som kom och mötte mig på jobbet med cykel och Wilhelm i cykelvagn. Tillsammans cyklade vi till Myregården och fikade härligt i solen. Myregården har öppet sista veckan nu innan de stänger för hösten så om ni har möjlighet, passa på att äta eller fika på denna underbart sagolika plats som dessutom har jättegod, vällagad mat.

Innan mina två bästa kom och "hämtade" mig på jobbet passade jag på att ta en runda på biblioteket (en klar fördel att arbeta i samma byggnad som byns bibliotek ligger i). Det slutade med att jag fastnade i Biografi-hyllan och kom hem med 5 böcker, bland annat Barack Obamas "Min far hade en dröm". Vi får väl se om dessa böcker hinns med att läsas men intentionen är god. Jag är ju en kraftig förespråkare för bibliotek så ta chansen allihopa och läs alla böcker ni vill, helt GRATIS! De flesta människor läser varje bok en gång och frågan är då om det är värt 100-300 kronor att köpa den boken. Bibliotek är ju också något av en Återvinningsstation eftersom varje bok läses många gånger. Miljön är alltså en vinnare också om vi nyttjar våra bibliotek istället för att handla alla böcker nya.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails