söndag 4 juli 2010

Semestern har börjat!

De två första dagarna av semester har härmed passerat (säger man att man har semester även om det är helg eller börjar min semester officiellt imorgon, måndag?).

Det blev inget besök på auktionen igår. Mestadels på grund av den härliga värme som fanns här i Resele, som innebar att Wilhelm och jag strandade ute på gräsmattan med en plaskbalja åt honom och en handduk åt modren(mig). Av någon anledning infann sig heller aldrig "auktionshumöret" och därför insåg jag att det var en bättre idé att stanna hemma. På kvällen besökte vi dock en liten loppis här i byn som Smyrna församlingen har hand om. Där köpte vi två små båtar (att ha i Wilhelms plaskbalja alternativt på stranden) samtidigt som vi lyssnade på Wilhelms farbror som spelade och sjöng fantastiskt, allt från Ted Gärdestad till Jonny Cash. Han sjöng också "Over the Rainbow". Den sången är magisk! Han framförde den på Wilhelms dop också och det var fler än en som rördes till tårar då.

Dagen idag har bestått av diverse olika härliga besök från släktingar, vänner och bekanta som tittat in. Inte av någon särskild anledning utan bara för att. Spontan-besök är uppskattat av mig.

Imorgon är ett oskrivet blad. Planen är att vakna och sedan se vad vi har för väder.

Många kramar till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails