söndag 21 mars 2010

Härliga eko-produkter



I början av december handlade jag en massa eko-produkter från Hildur. Jag lovade då att jag skulle berätta om dessa. (Läs mera här)

Vad gäller ansiktskrämen från Eco-cosmetics är jag kanon-nöjd. Jag brukar alltid vara torr i ansiktet under vintern men denna gång har det inte alls varit så. Den har en mjuk, härlig doft och känns väldigt krämig men ändå lätt. Krämen är dryg och fortfarande finns det kvar i tuben (det är snart fyra månader sedan jag började använda den). Priset låg kring 100 lappen och den är miljömärkt med Ecocert. Högt betyg för ansiktskrämen alltså!!

Shampo och balsam från Eco-cosmetics får lite delat betyg. Shampot passade inte mitt hår alls. Jag upplevde att jag behövde ta väldigt stor mängd vid varje tvätt samt att håret kändes rätt torrt och sprött efteråt. Det innebar att jag tog mera balsam vid varje tvätt så det tog slut jättefort. Eco-cosmetics balsam tyckte jag om men shampot passade inte mig.

Duschgele från So'bio Etic är jag nöjd med. Varm, rätt stark doft och inte så stor flaska men på det hela taget en bra produkt som jag gärna använder igen.

Slutsats är att ansiktskrämen med Ginseng och Granatäpple från Eco-cosmetics är ett "must have" för mig i fortsättningen. Shampot fungerade inte bra på mitt hår, men kan säkert vara bra för någon annan. Balsam och duschgele är helt ok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails