söndag 21 februari 2010

Jag vill syyyyyy....

Igår kväll fick jag ett sådant där skov när jag känner att jag bara måååååste sy något. Jag och Wilhelm rotade/letade i mitt tygskåp för att hitta något projekt. Det blev en hög med diverse olika projekt som jag tänkt ut.

I går resulterade det i alla fall i att jag sydde fast svart mudd i bensluten på ett par av Wilhelms jeans. Som varit för långa och för vida. Det blev superbra. Bilder kommer!

Jag påbörjade även ett "sy nytt av gammalt" projekt. En av Jonas gamla t-shirtar skall sys om till en pyjamas till Wilhelm. Omöjligt?! Absolut inte. Speciellt inte när man har bra syböcker med förslag och mönster. Jag brukar mestadels använda syböckerna som inspiration och sedan kör jag på frihand. Ibland blir det bra och ibland inte alls.

Vi får se hur mycket mer som hinns med idag. Jag och Wilhelm ska åka in till stan på ett-års kalas och dessutom ska jag på ett möte ikväll. Men jag har ett sådant sug efter att sy så jag kanske syr lite efter det. =)

Vad har ni gjort i helgen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails