måndag 15 februari 2010

Miljövänligt till hunden


Är precis hemkommen efter en sparktur med Greta. Jag älskar att åka spark när det är bra spark-före. Jobbigt är det också, både för mig och Greta.

Det är ganska kallt ute (-15) så därför tog jag på Greta ett litet täcke som hon har. Man fäster det runt henne ungefär som på en häst fast i en betydligt mindre storlek. Hon är ju så pass liten att hon rätt snabbt börjar att frysa om hon är ute i kylan.

Det finns en jättefin webbutik med ekologiska hund- och kattartiklar såsom godis, halsband, salvor, tillskott mm. Hos Ecodog.nu kan man bland annat införskaffa det vårfina kopplet som syns ovan på bilden. De tillverkas i USA. Den fina randiga utsidan är tygspill från Frankrike, insidan består av återvunna PET-flaskor. Plastspännena och metallspännena är också tillverkade av återvunnet material. Kan knappas bli bättre va?

De har också en tassalva baserad på bivax. Jättebra att smörja torra tassar med samt att skydda tassarna mot kyla, snö, slask och vägsalt.

Gemenskap Grön har också en del miljövänliga djurattiraljer till försäljning.

3 kommentarer:

  1. Så fina färger det var på det banden. :)
    Helt i min smak, synd bara att det saknas hund i hushållet. ;)

    Har du sett mitt SMS förresten? :P

    SvaraRadera
  2. Visst är det fint?! Du får skaffa något att stoppa i halsbandet.

    Har sett ditt sms, har du sett mitt? ;)

    SvaraRadera
  3. Jo, jag såg det nu i eftermiddags. ;)
    Och ja, jag ska nog också dit så du kan ta med dig pappren dit. :D Tack så mycket för hjälpen!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails